Molemmilla oli ilmastointi päällä. Se toki lisää kulutusta, mutta Veinin mielestä se on kuumalla enemmän turvallisuusvaruste. Jos autossa taas pitää ikkunoita auki, menee aerodynamiikka sekaisin ja kulutus kasvaa. Virkeä kuski jaksaa keskittyä ajamiseen ja ennakoimiseen, mikä on sekä turvallisen että ekonomisen ajamisen kulmakivi.
On totta, että päästelin ihan reippaasti. En kuitenkaan voittanut merkittävästi etumatkaa kuin vasta moottoritiellä, koska muualla liikenne estää raskaamman kaasujalan hyödyntämisen. Veini ajoi melkolailla mittarin mukaan ottamatta sitä suht normaalia "mittarivirhettä" huomioon.
Itse yritän yleensä ajaa ikään kuin keskitietä, jos kielikuva tässä yhteydessä sallitaan. Huomioin muun liikenteen ja sovitan oman kulkemiseni sen rytmiin. Kyse on myös turvallisuudesta. Jos kerään taakseni jonoa, niin seurauksena on taatusti kaistapäisiä ohituksia.
keskiviikkona 18.09.2013
Morjensta ja kiitos kysymyksestä
Molemmilla oli ilmastointi päällä. Se toki lisää kulutusta, mutta Veinin mielestä se on kuumalla enemmän turvallisuusvaruste. Jos autossa taas pitää ikkunoita auki, menee aerodynamiikka sekaisin ja kulutus kasvaa. Virkeä kuski jaksaa keskittyä ajamiseen ja ennakoimiseen, mikä on sekä turvallisen että ekonomisen ajamisen kulmakivi.
On totta, että päästelin ihan reippaasti. En kuitenkaan voittanut merkittävästi etumatkaa kuin vasta moottoritiellä, koska muualla liikenne estää raskaamman kaasujalan hyödyntämisen. Veini ajoi melkolailla mittarin mukaan ottamatta sitä suht normaalia "mittarivirhettä" huomioon.
Itse yritän yleensä ajaa ikään kuin keskitietä, jos kielikuva tässä yhteydessä sallitaan. Huomioin muun liikenteen ja sovitan oman kulkemiseni sen rytmiin. Kyse on myös turvallisuudesta. Jos kerään taakseni jonoa, niin seurauksena on taatusti kaistapäisiä ohituksia.
Jari Vaara, toimittaja
– Jari Vaara (ei varmistettu)