You can't request more than 20 challenges without solving them. Your previous challenges were flushed.
torstaina 20.06.2013
Näemmä tämä olikin vanha sarja. Mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe myös täällä Oulussa. Eräs asia kuitenkin pisti korvaan toisessa jaksossa siinä määrin, että se on pakko nostaa esille vaikka tuskin tämä koskaan toimittajalle asti päätyy. Toivon mukaan asia on kuitenkin ollut esillä jo ohjelman alkuperäisessä esityksessä.
Kohdassa 12.40 alkaen toimittaja kyselee kaupan asiakkailta, onko rakennuksen kauneudella merkitystä.
Toimittaja esittää kysymyksen; "Jos vierekkäin on ruma kauppa ja kaunis kauppa, mutta se kaunis kauppa on vähän kalliimpi, niin kumpaan meet?"
Ihmiset menevät pääasiassa halvempaan.
Toimittaja tekee tästä johtopäätöksen; "Tuloksena on, että ihmisten ostoskäyttäytymiseen ei vaikuta se, onko kauppa ruma vai kaunis."
Tämä on kysymyksenasettelun perusteella väärä johtopäätös. Sen sijaan oikea olisi, että ihmisten ostokäyttäytymiseen vaikuttaa enemmän hinta, kuin se onko kauppa ruma vai kaunis. Jos kauneuden vaikutusta haluaisi selvittää, olisi pitänyt kysyä meneekö asiakas ennemmin rumaan vai kauniiseen kauppaan, jotka ovat muilta ominaisuuksiltaan (kuten hinnan puolesta) samanlaisia.
torstaina 20.06.2013
Näemmä tämä olikin vanha sarja. Mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe myös täällä Oulussa. Eräs asia kuitenkin pisti korvaan toisessa jaksossa siinä määrin, että se on pakko nostaa esille vaikka tuskin tämä koskaan toimittajalle asti päätyy. Toivon mukaan asia on kuitenkin ollut esillä jo ohjelman alkuperäisessä esityksessä.
Kohdassa 12.40 alkaen toimittaja kyselee kaupan asiakkailta, onko rakennuksen kauneudella merkitystä.
Toimittaja esittää kysymyksen; "Jos vierekkäin on ruma kauppa ja kaunis kauppa, mutta se kaunis kauppa on vähän kalliimpi, niin kumpaan meet?"
Ihmiset menevät pääasiassa halvempaan.
Toimittaja tekee tästä johtopäätöksen; "Tuloksena on, että ihmisten ostoskäyttäytymiseen ei vaikuta se, onko kauppa ruma vai kaunis."
Tämä on kysymyksenasettelun perusteella väärä johtopäätös. Sen sijaan oikea olisi, että ihmisten ostokäyttäytymiseen vaikuttaa enemmän hinta, kuin se onko kauppa ruma vai kaunis. Jos kauneuden vaikutusta haluaisi selvittää, olisi pitänyt kysyä meneekö asiakas ennemmin rumaan vai kauniiseen kauppaan, jotka ovat muilta ominaisuuksiltaan (kuten hinnan puolesta) samanlaisia.
– Herra Johtopäätös (ei varmistettu)