tiistaina 20.07.2010

Katsoin eilen ohjelman uusinnan ja järkytyin myös suklaan mustasta puolesta. Etsin netistä tietoa eri suklaanvalmistajien kuten sen tunnetuimman suomalaisen merkin yritysvastuuraporteista. Petyin suuresti, kun huomasin, että vastuu rajoittui vain ympäristö- ja henkilöstövastuuseen. Sosiaalisesta vastuusta ei puhuttu mitään! Sitten löysin Kuluttaja.fi sivujen artikkelin vuodelta 2005, joka kertoo Suomessa myytävän suklaan eettisyydestä. Kannattaa lukea. Tiivistettynä vain Reilun kaupan suklaa todettiin reiluksi. Se oli ainoa yritys, joka pystyi selvittämään, mistä sen käyttämät suklaapavut tulevat ja varmistamaan, ettei lapsityövoimaa käytetä. Nestle on onnistunut raportoimaan sosiaalisesta vastuustaan kauniisti paperilla, mutta todelliset näytöt konkreettisista teoista puuttuvat edelleen. Nyt vasta ymmärsin Reilun kaupan suklaan merkityksen!

Vastaa

Tämän kentän sisältöä ei näytetä julkisesti.
Vastaa alla olevaan kysymykseen.
Kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että lähetetty kommentti ei ole tietokoneella automaattisesti luotu häiriöviesti.

Muualla Yle.fi:ssä